Centre de conservació del patrimoni natural mediterrani.

Espai privat obert al públic, especialitzat en plantes aromàtiques i medicinals.
El jardí botànic de Cal Riera està situat en un entorn privilegiat, al costat del Mirador de la Creu, és un centre PRIVAT, obert des de 1999 on s'uneixen valors d'investigació, biològics, cultural-educatius, paisatgisties i lúdics sentimentals.

La seva finalitat és la conservació dels recursos vegetals i donar a conèixer lùtilitat que es pot treure de les plantes (elaboració de remeis a malalties, us culinari, cosmétics...)
Cal Riera recull més de 200 espècies, entre plantes medicinals i aromàtiques, arbres fruiters i arbusos. Tot i que la majoria són mediterranis i autóctons del Moianès, també en trobem del EE.UU, Canadà i Japò.
Es un espai obert a l'educació i aprenentatge.
Un altre punt que caracteritza el Jardí és la seva vocació divulgativa i didàctica per potenciar el coneixement i el respecte al patrimoni vegetal i així contribuir a la seva conservació.
Dins del Jardí, cada planta va acompanyada d'una descripció amb el nom d'origen i popular, també trobareu pedres tallades amb els nombs dels nenes que tenen en el jardí botànic el seu arbre plantat.

DES DE L'EQUINACEA, A LA PASSIFLORA, EL BOIX GRÈVOL, LA STEVIA, LA HERBA DE SANT JOAN..... I MÈS...
ESPEREM LA TEVA VISITA


sábado, 1 de junio de 2013

Historia de un Abeto que vino desde Canadá


Hoy os quiero contar la historia de un pequeño Abeto.
Este abeto vino de un viaje que hicimos mi marido y yo a ver a su familia de CANADA.
Mi padre lo planto en el Jardín Botànico... vino con un hermano que no sobrevivió... pero el del jardín... gracias a la buena mano de mi padre "El Riereta", cogió... y iba creciendo año a año lentamente... en esta foto junto a las Caléndulas lo podéis ver. Estaba super bonito, y digo estaba porque ...HOY  hemos visto que ALGUN SINVERGUENZA... POR NO DECIR ALGO MÁS GRANDE... LO HA ROBADO... 

Así es como han dejado el tiesto donde estaba plantado:
 Están las Caléndulas, pero falta el Abeto... y lo peor de todo es que seguro que a quién lo halla ROBADO.... no le va a vivir.... seguro que no resiste un transplante.... así que habrá sido un ROBO... para nada... sólo para que después de haberlo tenido tan cuidado... acabe muriendo.... 

Que rabia me dá que halla personas tan inconscientes, poco respetuosas... y... no sigo... 
Se ve que no entienden lo de 
" No te lleves más que tus recuerdos, y no dejes más que tus pisadas".... 
Bueno como son muchos los vecinos de Moià que siguen mi blog....tenía ganas de contarlo para que se sepa... y si veis un vecino que planta un pequeño abeto....... ya sabéis de donde ha salido.....
 Que triste tener que poner una entrada con la etiqueta de Robo en el Botánico.... 
Suerte que en general la mayoría de las personas que nos visitan son respetuosas y entrar a visitarlo y disfrutarlo.... como tiene que ser. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario