Centre de conservació del patrimoni natural mediterrani.

Espai privat obert al públic, especialitzat en plantes aromàtiques i medicinals.
El jardí botànic de Cal Riera està situat en un entorn privilegiat, al costat del Mirador de la Creu, és un centre PRIVAT, obert des de 1999 on s'uneixen valors d'investigació, biològics, cultural-educatius, paisatgisties i lúdics sentimentals.

La seva finalitat és la conservació dels recursos vegetals i donar a conèixer lùtilitat que es pot treure de les plantes (elaboració de remeis a malalties, us culinari, cosmétics...)
Cal Riera recull més de 200 espècies, entre plantes medicinals i aromàtiques, arbres fruiters i arbusos. Tot i que la majoria són mediterranis i autóctons del Moianès, també en trobem del EE.UU, Canadà i Japò.
Es un espai obert a l'educació i aprenentatge.
Un altre punt que caracteritza el Jardí és la seva vocació divulgativa i didàctica per potenciar el coneixement i el respecte al patrimoni vegetal i així contribuir a la seva conservació.
Dins del Jardí, cada planta va acompanyada d'una descripció amb el nom d'origen i popular, també trobareu pedres tallades amb els nombs dels nenes que tenen en el jardí botànic el seu arbre plantat.

DES DE L'EQUINACEA, A LA PASSIFLORA, EL BOIX GRÈVOL, LA STEVIA, LA HERBA DE SANT JOAN..... I MÈS...
ESPEREM LA TEVA VISITA


sábado, 2 de junio de 2012

Imparable Primavera...



Si hubiera que elegir una rosa perfecta, seleccionaría una de este Rosal... por color, aroma y forma..... Es de los rosales más bonitos que he visto..
Siempre corto rosas y las pongo en la casita de piedra...en honor a mi padre "El Riereta", el creador de este precioso lugar....

Estas flores de llaman Cosmos.... han empezado a florecer hace unos días, lo cual me ilusiona un montón, porque después de las nevadas de este invierno, no sabía si volverían a brotar. Es mi primera primavera cuidando el jardín así que voy controlando lo que había el año pasado y viendo si este año brota... y en líneas generales estoy muy contenta, porque a excepción de alguna planta que he perdido este invierno, todo a vuelto a brotar... 


Otro año más en flor...


 Las primeras Lavandas Florecidas, para mí la reina de la casa....es curioso ver como no todas florecen a la vez, depende de la variedad, estas son las primeras... hay otras que justo están empezando a formar la flor, pero aún tardarán en sacarla...

Mi padre tenía el jardín lleno de equináceas.. y estoy feliz, porque han brotado y como véis en la foto, esta es la primera mata que está a punto de sacar la flor... estoy deseando que empieze a florecer, porque es una flor digna de admiración, aparte de las propiedades medicinales de las que os hablaré más adelante..
Aún quedan algunas matas de Farigola "Tomillo" en flor, aunque la mayoría ya no tienen.... es un espectáculo aromático la farigola en flor...
Y aunque esta no es del Jardí Botànic, quiero presentaros a la Reina de Nuestra Casa... Nuestra Gatita "PITUKA"

3 comentarios:

  1. Qué preciosidades de flores, es impresionante, qué pena que no estemos más cerca para poder hacer una visita de vez en cuando. Tienes buenísimas manos para las plantas, seguro que lo has heredado de tu padre. Enhorabuena. Besos.

    ResponderEliminar
  2. Si Eva, son sus genes... claramente..

    Besitos.

    ResponderEliminar
  3. M'he mirat totes les entrades però no te les comento totes, les visites, les recollides de plantes, les cremes i productes cosmètics amb la calèndula, aquesta gateta tant preciosa que tens la Pituka, el roser de color vermell que encisa nomes amb el seu color, l'enyorança del ser estimat que encara que sempre es porta al cor es troba a faltar la seva companyia i tots els entorns preciosos que t'envolten.
    una forta abraçada i un petonet.
    Marta

    ResponderEliminar